Primul si cel mai important lucru in crearea unui brand personal il reprezinta cunoasterea de sine.
Brandul trebuie sa ni se potriveasca precum o manusa, sa ne reprezinte valorile personale, preferintele, sa spuna lumii ce suntem si ce putem face.
Iar pentru acest lucru trebuie sa ne cunoastem foarte bine.
Crearea unui brand personal este asemanatoare din multe puncte de vedere cu definirea unui brand de business. Sunt cativa pasi care trebuie urmati pentru a dezvolta un brand cu adevarat reprezentativ si semnificativ pentru o afacere.
1. Planul, scopul sau viziunea stau la baza oricarui brand de succes. In concret, trebuie sa stii de la inceput ce vrei sa faci pentru ca sa poti face acel lucru. Unde vrei sa fii ca om si ca afacere peste 1 an, 5 ani sau 10 ani?
2. Definirea potentialilor clienti. Atat ca persoana cat si ca afacere, ai nevoie de un brand daca vrei sa atragi potentiali angajatori, colaboratori sau clienti. Cui vrei sa atragi atentia asupra ta si a brandului tau? Care este segmentul tinta la care vrei neaparat sa ajungi?
3. Popularizarea brandului se face prin intermediul mijloacelor media fie ele comunicate de presa, social media, TV, publicitate outdoor, alte metode de promovare online si offline.
4. Cresterea brandului. Un brand de succes nu ia nastere intr-o ora. Publicul tinta poate fi atras instantaneu de modul tau de a prezenta lucrurile sau poate ramane indiferent la insistentele tale de a te face cunoscut. Audienta are capacitatea de a creste, de a transforma si de a defini un brand.
5. Monitorizarea brandului se face constant pentru a descoperi rapid o eventuala reactie negativa din partea publicului tinta.
Asa cum am mentionat deja, un brand de succes necesita timp si rabdare, studii de piata, studii individuale si analize pentru descoperirea calitatilor care te fac unic atat pe tine cat si produsul pe care vrei sa il vinzi.
Ela
1 comments
interesant nici nu ma gandiam la aceste chesti
ReplyDelete